Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Live chat verandert onmiddellijk de gedachte van de bezoeker. Het geeft websites extra geloofwaardigheid en geeft potentiële klanten het gevoel dat klantenservice een prioriteit is. Veel klanten die op zoek zijn naar informatie, baseren hun koop op gesprekken middels de live chat. De gewone bezoeker geniet van het voordeel van de mogelijkheid om een prijs of functie bevestigd te krijgen, voordat deze overgaan op de aankoop.
We hebben enkele punten voor u samengevat waarom live chat conversie verhogend werkt. Dit zijn de meest belangrijke:
Een live chat optie die op het juiste moment tevoorschijn komt, kan het verschil maken tussen conversie en de bounce rate. Precies om die reden is het van belang om de live chat functie op de juiste plaats van de klantenreis te plaatsen. Zodra de live chat actief is, kunnen alle versperringen uit de weg geholpen worden, wat uiteindelijk leidend kan zijn voor een aankoop.
Maar wat is dan het juiste moment?
De meest voorkomende strategie die wij gebruiken is analytics software om de pagina te vinden met de hoogste bounce rate. Dit is dé hotspot om een live chat functie te implementeren.
Wij raden aan om de live chat functie dicht bij de contact informatie te zetten. Via deze weg weten klanten dat ze een medewerker kunnen bereiken wanneer meer of uitgebreidere informatie nodig is.
Het hebben van een live chat is, globaal gezien, de beste manier om marktonderzoek te doen.
Het biedt klanten de mogelijkheid om direct feedback te geven op de website, expertises, de producten of de ervaring. Uiteraard is er de mogelijkheid om na de chat de bezoekers een korte vragenlijst in te laten vullen. Dit kan inzicht geven in de manier van handelen vanuit het bedrijf gezien. Waardeert de klant uw feedback of zijn er verbeterpunten?
Bovendien ontvangt u tijdens de live chat de echte waarheid over het bedrijf. In tegenstelling tot een telefoongesprek, stelt live chat potentiële klanten in staat om in een chat in vertrouwen uit te drukken hoe zij zich over u voelen. Dit geeft u waardevolle informatie en hoe meer informatie u krijgt, hoe beter u kunt handelen.
Door chats te analyseren kunt u, onder andere, patronen ontdekken. Wanneer u via de chatfunctie op uw website vele vragen krijgt over bijvoorbeeld leveringskosten, blijkt dat dit niet óf slecht is weergegeven op uw website. Een verbeterpuntje!
Nadat de chats zijn geanalyseerd, zult u een beter idee krijgen van de meest voorkomende problemen die zich voordoen binnen uw website. Maar, zult u denken, ik heb een FAQ (frequently asked questions) pagina. Daar zullen de meest voorkomende vragen worden beantwoord. Desalniettemin zorgt een live chatfunctie voor een persoonlijke touch, wat bezoekers vaak als prettig en behulpzaam ervaren.
Gelukkig kunt u gebruikmaken van geavanceerde databases en kunt u in realtime zien wat de bezoeker in de chat typt. Op deze manier kunnen we razendsnel het juiste antwoord op de vraag geven, wat de klanttevredenheid direct doet verhogen.
Ook als een klant een complexere vraag heeft kunt u veelal een procedure volgen op basis van patronen in chats. Wanneer een klant een probleem met een bepaalde functie heeft en hij gebruikt een bepaald besturingssysteem, dan zal de procedure onvermijdelijk de passende oplossing geven.
Dit maakt indruk en wekt interesse bij bezoekers. Vanzelfsprekend kost problemen oplossen veel tijd, maar door de realtime chatfunctie kunt u direct zien wat de klant typt. Door de kennisbank die daaraan gekoppeld is, kan een operator direct en snel de juiste informatie versturen.
Wanneer uw chat operator ervaring heeft, kan zowel upselling als cross-selling worden verhoogd tijdens de chat periode met de klant. Wanneer klanten vragen stellen via de live chat over productkwaliteit, dan is dit een uitstekende gelegenheid voor cross- als upsell. De strategische verkoopopties uit de live chat zijn eindeloos. Dat is een uitstekende gelegenheid voor cross- en upsell. De strategische verkoopopties uit de live chat zijn eindeloos. Het kan zowel upselling als cross-selling betreffen.
Potentiële chat operators vanuit uw bedrijf hebben zoveel mogelijk informatie tot hun beschikking, wat leidt tot de mogelijkheid om de klanttevredenheid te boosten, de conversie te verhogen en op lange termijn hoogwaardige klanten te koesteren.