Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Iedere ondernemer wil meer leads, meer omzet, meer naamsbekendheid en daarbij wilt u zich niet druk hoeven maken over hoe deze binnenkomen. Als ze maar binnenkomen én van goede kwaliteit zijn, zodat u zich druk kunt maken met waar u goed in bent, het ondernemen.
Zoekmachine marketing is een van de manieren om hiervoor te zorgen. U zet zoekmachine marketing in voor uw bedrijf, heeft eventueel zelfs specialisten daar voor aangenomen. Toch is het handig om te weten wat zoekmachine marketing is en waarom het onmisbaar is voor uw bedrijf.
SEO (Search Engine Optimization), of zoekmachine optimalisatie, zorgt voor een betere zichtbaarheid in de organische resultaten. De score van een website in de zoekresultaten hangt voornamelijk af van twee factoren: autoriteit en copywriting.
Zoekmachines meten die ‘autoriteit’ aan de hand van het aantal inkomende links van andere websites. De ranking in de zoekmachine resultaten is dus grotendeels afhankelijk van de belangrijkheid van de website. Verder moeten web-teksten niet alleen bezoekers verleiden, maar ook Google kunnen bekoren.
SEA (Search Engine Advertising), of zoekmachine advertenties, zorgt voor meer website bezoekers via de advertenties. Bij SEA draait alles om doelgerichte campagnes. Met de juiste zoektermen en het juiste budget, bereikt u het juiste doelpubliek.
Dankzij pakkend geschreven advertentieteksten gaat de doorklikratio de hoogte in. U stelt zelf het budget in en bepaalt exact hoeveel u per maand spendeert.
Het is opgebouwd uit twee onderdelen, namelijk zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren, ook bekend als SEO en SEA. Erg vaak wordt gedacht dat zoekmachine marketing alleen uit adverteren of alleen optimalisatie bestaat. Met zoekmachine marketing kunt u ervoor zorgen dat uw website bovenaan in de zoekresultaten komt te staan.
Zoekmachine marketing is niet alleen weggelegd om hoger te scoren in Google, Bing, Yahoo en nog andere zoekmachines. Zelfs YouTube wordt beschouwd als een zoekmachine, enkel voor video’s. Echter wordt YouTube door het grootste gedeelte van internetgebruikers gezien als een sociaal kanaal in plaats van een zoekmachine.
Maar deze blogpost zal specifiek gaan over Google omdat meer dan 90% van alle zoekopdrachten daar worden ingevoerd.
Alle zoekmachines zijn de afgelopen jaren flink sneller en geavanceerder geworden, maar ze kunnen een website nog steeds niet begrijpen zoals een mens dat kan. SEO helpt de zoekmachines om er achter te komen wat de content van elke pagina is en hoe deze bruikbaar is voor de eindgebruiker. Met SEA bent u direct zichtbaar om leads te genereren.
Sommige dingen horen gewoon bij elkaar. Ze zijn niet compleet wanneer u ze inzet zonder de een of de ander. Ze komen dan niet goed tot hun recht. Uiteraard kunt u met een van beide beginnen, maar alleen adverteren en/of het niet vindbaar zijn in de organische resultaten komt niets ten goede.
Wanneer uw doelgroep een probleem of een vraag heeft, dan moet u daar als bedrijf zijnde een antwoord op kunnen geven. Wanneer u bijvoorbeeld verf verkoopt, kunt u veel informatie weggeven aan uw publiek. Maar als deze handige informatie niet vindbaar is, kunt u nog zo’n goede content schrijven maar dan komt uw bericht niet aan.
Zoekmachine marketing kan u daarbij helpen. Doordat uw doelgroep (die misschien nog niet bekend bij u was) gaat Googlen komen ze op uw website uit en niet bij die van de concurrenten.
SEO en SEA zijn apart van elkaar in te zetten, zoals we al eerder schreven, versterken ze elkaar als ze tegelijk worden ingezet. Wanneer u alleen SEO of SEA inzet mist u eigenlijk niet alleen het feit dat ze elkaar aansterken maar ook dat ze overlappen. Het gebied wat dan ontstaat is eigenlijk een nieuw gebied wat niet ontstaat bij het enkel inzetten van SEO of SEA.
Als u het niet doet doen uw concurrenten het wel. Mag u nog zo’n prachtige website hebben, nog zoveel handige en goede informatie voor bezoekers, goede producten of diensten, maar de concurrentie staat boven u.
De meeste mensen die ergens even moeten wachten pakken hun smartphone erbij om het wachten iets aangenamer te maken. Uw klanten doen dat ook, uit verveling iets opzoeken, wat leuks tegen komen of toch nog snel even die offerte aanvragen, het gebeurt steeds vaker. Door de mobiele generatie is alles in een handomdraai te vinden. Heeft u iets nodig of wilt u het persé hebben? Dan maakt het niet uit of het midden op de dag of in de nacht is.
Klinkt fout, maar ze willen het wel en het gebeurt veel. Concurrenten die keywords gebruiken met uw merknaam erin. Zo scoren ze niet alleen met hun eigen naam, maar ze proberen ook nog eens uw klanten bij u weg te halen. Wanneer u dus niet vindbaar bent op uw eigen merknaam maar uw concurrenten wel, dan is het duidelijk welke website het publiek kiest.
Dat de jongere generatie alles online opzoekt dat wisten we al. Maar er komen steeds meer ouderen die online zijn. Echter zit er wel een verschil tussen deze twee doelgroepen, de jongere generatie koopt online, de oudere generatie gebruikt het veel meer voor informatie-inwinning. Doe onderzoek naar uw doelgroep en ontdek, waar, en wanneer kunt voorzien van informatie.
Geen zoekmachine marketing inzetten, betekent niet vindbaar zijn. Niet vindbaar zijn online betekent eigenlijk dat uw bedrijf niet bestaat. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als u online dus niet bestaat, dan wordt het in de offline maatschappij ook erg moeilijk. Haal meer rendement uit je zoekmachine marketing en krijg meer leads, meer omzet en meer naamsbekendheid.