Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Wij vinden het niet zo professioneel, mensen die een connectie willen maken zonder enige aanleiding en dan ook nog niet eens een leuk berichtje erbij…
Precies daarom hebben wij een kort lijstje gemaakt met tips en tricks die wij belangrijk vinden voor LinkedIn en die ook nuttig voor u kunnen zijn.
De eerste en meest belangrijke tip dat wij met u willen delen is, dat het belangrijk is om aan iedere “verbinding” een persoonlijk bericht te hangen. Mensen zullen uw connectie eerder accepteren als ze herinnert worden waarvan ze u kennen of wat de toegevoegde waarde voor diegene is als ze u accepteren. Dit is vooral belangrijk als u een connectie wilt opzetten met mensen die u totaal niet kent.
U zult er misschien niet van op de hoogte zijn, maar als enkele mensen zijn die op uw uitnodiging klikken “ik ken deze persoon niet” dan bestaat de kans dat uw account minder rechten krijgt, dit kan LinkedIn zo maar doorvoeren. Als dit gebeurd, dan wordt u verplicht om het email adres van desbetreffend persoon te weten om een connectie te maken.
Wanneer iemand de uitnodiging accepteert om uw netwerk toe te treden, stuur hen een persoonlijk welkom bericht. Precies hetzelfde principe als dat iemand bij u thuis komt, verwelkomt u diegene ook. Dit is het grote verschil van simpelweg connecties maken of een “relatie” op te zetten.
Veel mensen zeggen dat ze actief zijn op LinkedIn, maar ze niet het profijt eruit halen wat ze dachten te halen, want het niet simpelweg met mensen verbinden, maar om met diegene een “relatie” te gaan bouwen.
Zelfde als met email, de tijd waarop u antwoord is vaak net zo belangrijk als het bericht zelf. De standaardregel voor email is maximaal twee dagen antwoordtijd, dit geldt ook voor LinkedIn, laat potentiële connecties niet te lang wachten.
Gebruikers kiezen de meest vreemde foto’s als hun profielfoto. Onthoud wel dat LinkedIn een professioneel netwerk is en dat moet uw foto ook uitstralen, zo zult u serieuzer genomen worden.
Tip: Creatief zijn is altijd oké.
Door het plaatsen van relevante content, laat u uw professionele expertise zien en het verhoogt uw geloofwaardigheid.
Bezoekers van uw profiel kunnen zien hoe actief u bent door op het kopje “activiteiten en artikelen” te klikken.