Creative minds for online solutions
Hulp bij kwalitatief linkbuilden

Hulp bij kwalitatief linkbuilden

Zoals we allemaal weten vindt Google verwijzingen – links van andere websites – naar uw eigen website meer dan fijn. Anno 2018 is linkbuilden een steeds belangrijkere factor geworden. Wanneer uw eigen website over goede content beschikt, is het van belang de juiste linkbuilding aan te brengen. Inkomende links geven aan Google ‘door’ hoe relevant bepaalde pagina’s zijn. Om continu resultaat te behalen met linkbuilding draait het veelal om kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Links laten overleven

Ook Google ontbreekt het vaak niet aan de nodige updates. Een welbekende update, genaamd Penguin, zorgt ervoor dat zoekresultaten steeds beter aansluiten op de betreffende zoekopdracht van de bezoeker. Onder andere deze updates zorgen ervoor dat zogeheten ‘Black Hat SEO-technieken’ opgemerkt en daarmee direct afgestraft worden. ‘White Hat SEO-technieken’ zullen op de langere termijn de beste resultaten behalen. Deze technieken overleven namelijk iedere update van Google.

Goede content schrijven is van cruciaal belang

Maar hoe creëren we een goed linkbuilding systeem met betrekking tot onze eigen website? Om hoog te blijven ranken doormiddel van linkbuilding, is het van belang dat de content op uw website van kwalitatief hoog niveau is.

Het zelf beheren en ontwikkelen van creatief linkbuilding is een leuke uitdaging. Om hier de eerste stap mee te zetten is het van belang dat u opzoek gaat naar een artikel met linkwaardige content over specifieke onderwerpen die gerelateerd zijn aan uw onderneming. Het uitbreiden van verbeteren van content met waardevolle informatie is een belangrijke stap. Om de kans op inbound links te vergroten (hyperlinks vanaf een andere website naar jouw website) is het slim om samen te werken met andere, passende websites.

Het gebruik van infographics

Niet alleen informatieve en uitgebreide artikelen zorgen voor verwijzingen, infographics zijn daarbij tevens een doeltreffende en creatieve manier om kwalitatieve backlinks te genereren. Echter is deze manier een stuk tijdrovender dan het schrijven van relevante content.

Maar hoe gaat deze linkbuilding techniek in zijn werk? Bedenk, schets en creëer infographics en plaats deze op uw website. De volgende stap is het zoeken naar websites die aandacht besteden aan het onderwerp van uw infographic. Ten slotte is het wijs deze betreffende website te benaderen met de vraag of zij openstaan voor een waardevolle toevoeging aan de bestaande content.

Website als alternatief aanbieden

De laatste, creatieve techniek stelt dat wij allemaal links kunnen overnemen van bedrijven die failliet zijn gegaan. Let op: deze optie is alleen relevant wanneer de website nog online staat, ondanks het faillissement. Deze linkbuilding techniek is tevens toe te passen op bedrijven met naamsveranderingen.

Ga binnen uw branche opzoek naar bedrijven die failliet zijn en/of een gewijzigde bedrijfsnaam hebben. Onderzoek de domeinen die linken naar deze (oude) websites en benader deze domeinen. Als laatste stap is het wijs uw eigen website aan te bieden als alternatief voor de irrelevante, bestaande link.

Mocht u meer te weten willen komen over kwalitatief linkbuilden, schroom niet om contact met ons op te nemen!

Marketing - (
  • content
  • infographic
  • linkbuilden
  • Linkbuilding
  • links
)

Gepubliceerd op 11-01-2018

Koffie, Thee of toch een Biertje?

Nader kennis maken en even lekker brainstormen over je huisstijl, website, webshop
of maatwerk applicatie? We staan overal voor open en denken graag met je mee!

Koffie en thee wordt vers gezet, fris en bier liggen koud. En komt het
overdag niet uit, dan spreken we 's avonds af!

Neem contact met ons op