Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Een call-to-action op uw website kan het verschil maken tussen succes en niet. Door de bezoeker te prikkelen met een “koop, subscribe, vraag offerte aan of reageer nu” knop, kan helpen met het omzetten van het passief lezen tot clicks en interesse. Bij Webheads volgen wij een vijf stappen plan om dit voor u zo goed mogelijk te doen.
Werkwoorden of actiewoorden zijn van belang voor een succesvolle call-to-action. De taal die gesproken moet duidelijk, beknopt en aantrekkelijk zijn – met zo min mogelijk woorden. Bijvoorbeeld: “klik hier om dit product te kopen” is minder aantrekkelijk dan een beknoptere versie: “koop nu”. De beste combinatie om dit te doen is door te starten met een werkwoord en een gevoel van urgentie, zoals bijvoorbeeld: “abonneer nu”.
Waar u uw call-to-action laat plaatsen is erg belangrijk. Een bezoeker is op uw website gekomen met een reden. Met het maken van een call-to-action knop, houd er rekening mee dat het makkelijk bereikbaar en goed zichtbaar moet zijn, dit helpt de bezoeker met het beslissingsproces. Maak het duidelijk wat de bezoeker moet doen en u zult een hogere conversie hebben.
I know that I’m stating the obvious, but your call to action is absolutely worthless if nobody ever sees it.
–Entrepreneur.com
Waarom maakt een call-to-action knop het leven van de bezoeker een stuk makkelijker? Voordat de klant klikt wil deze weten wat de toegevoegde waarde is. Geef duidelijk aan waarom het de klant helpt als ze op deze call-to-action knop klikken. Heeft uw nieuwsletter waardevolle informatie? Maak de toegevoegde waarde van kopen, downloaden of het abonneren duidelijk.
Al die keuzes maken het niet makkelijker…maar studies hebben bewezen dat wanneer individuen teveel keuzes krijgen is dat ze uiteindelijk helemaal nergens voor gaan. Maak het specifiek, wat is het belangrijkste op uw site en maak dit duidelijk door middel van een call-to-action knop. Het is aan te raden om een enkele call-to-action knop per pagina te gebruiken, dit om de gebruikers gefocust te houden.
Een goed design maakt een wereld van verschil. Wij raden aan om een heldere en duidelijke kleur te gebruiken voor de call-to-action knop. Rondom de call-to-action knop hoort een duidelijk kleur te zijn, zoals wit of zwart. Ook de grootte, kleur en de framing van de knop moet aantrekkelijk zijn voor het oog. Het gebruik van goed design helpt niet alleen met het complete plaatje van de website, maar helpt ook de gebruiker.