Creative minds for online solutions
Google Posts: je laatste nieuws direct in de zoekresultaten!

Google Posts: je laatste nieuws direct in de zoekresultaten!

Google posts: wat is het

Google Posts is een nieuwe functie van onze favoriete zoekmachine. Het stelt u in staat om direct content te plaatsen in zoekresultaten. Het zijn snippets die onder de bedrijfsgegevens komen te staan, wat interessante mogelijkheden bied voor u.

Hoe kunt u deze posts inzetten voor uw bedrijf?

Posts kunt u op verschillende manieren inzetten. Denk bijvoorbeeld aan aanbiedingen, campagnes of promoties. Hier kunt u uiteraard ook Adwords voor gebruiken, maar het is een stuk minder grafisch en het is betaald.
Google Posts maakt het mogelijk om op een organische manier te adverteren en zo op een (kosten) efficiënte manier de click-through-rate te verhogen.

Google Posts in lokale zoekmarketing

Lokale zoekmarketing, is eigenlijk marketing dat gericht is op de doelgroep in de buurt van het bedrijf. Bijvoorbeeld, u loopt in Amsterdam en bent op zoek om in de avond ergens lekker een hapje te eten. U gebruikt Google om naar restaurants te zoeken, hier worden dan deze snippets getoond. Maar hoe is de kans dat er op doorgeklikt wordt? Door de call-to-action in de post is het leuker en interessanter gemaakt voor de klant, doet men dit in combinatie met een afbeelding en tekst, dan weten potentiele klanten meteen wat zij van u kunnen verwachten.

Waarom zijn deze Google Posts van belang?

Google wil graag directe antwoorden geven op de vraag van de bezoeker. Google zal altijd het belang van de bezoeker in acht nemen en de algoritmes blijven optimaliseren om aan dit doel te kunnen voldoen. Lokale zoekmarketing is een opkomende trend die ook in Nederland steeds meer zal uit bereiden. Google geeft zelf al aan dat ongeveer de helft van de zoekopdrachten een lokaal karakter heeft. Bijna 80% van alle lokale zoekacties mondt uit in een verkoop.

Maar hoe stelt u het in?

Google Posts is gekoppeld aan Google Mijn Bedrijf. Dit is een gratis functie van Google dat u de mogelijkheid biedt om meer informatie over uw bedrijf te plaatsen. Denk onder andere aan: foto’s video’s, openingstijden en beoordelingen. Dit is uitgebreider geworden door Google Posts. Wij leggen u kort uit hoe u deze functie kunt instellen voor uw eigen account.

Google Posts
Post maken Google Posts

Hier is het mogelijk om uw post in te stellen zoals u het wenst, denk bijvoorbeeld aan een foto, leuke tekst, call-to-action knop zoals registreren, reserveren, bestellen en aanbod bekijken.
Als u de post heeft gemaakt dan, kunt u op “voorbeeld” klikken om de post te bekijken. Wanneer u tevreden bent kunt u hier deze ook meteen vanuit hier publiceren.

Wij hebben dit natuurlijk meteen voor u getest. Kijk hieronder hoe de post eruit komt te zien.

De post Google Posts

Wanneer u via Google zoekt op Webheads in dit voorbeeld, dan ziet u de Google Posts aan de onderkant de bedrijfsinformatie verschijnen.

Wij vinden veel toegevoegde waarde hebben om meer nuttige en leuke informatie over het bedrijf via Google te publiceren.

Let wel op, deze Google Posts blijven ongeveer een week staan en daarna komen ze te vervallen. U moet daarna weer een nieuwe Google Post toevoegen. De rede waarom deze posts verwijdert worden leest u hier

Marketing - (
  • Google My Business
  • Google Posts
  • Google trends
  • SEO
)

Gepubliceerd op 12-10-2017

Vragen?

Vragen?

Wilt u weten hoe u dit op een interessante manier kunt implementeren in uw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op, dan kunnen wij u verder helpen!

Contact

Koffie, Thee of toch een Biertje?

Nader kennis maken en even lekker brainstormen over je huisstijl, website, webshop
of maatwerk applicatie? We staan overal voor open en denken graag met je mee!

Koffie en thee wordt vers gezet, fris en bier liggen koud. En komt het
overdag niet uit, dan spreken we 's avonds af!

Neem contact met ons op