Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Het is iets herkenbaars, die eindeloze besluitvormingstrajecten. Bij Webheads in Deventer maken wij gebruik van Design Sprints om daar een einde aan te maken. Door intensief met elkaar samen te werken maken wij hier korte metten mee.
Het is het proces voor het beantwoorden van kritische vragen van uw project en dat allemaal in maar vijf dagen. Maar hoe is dat mogelijk? Door de juiste combinatie van designers, het maken van prototypes en het testen van ideeën met de gebruikers.
Het proces is bedacht door een Amerikaans bedrijf in combinatie met de Standford University. Het complete proces is gebaseerd op agile product development en de design thinking-methode. Google heeft dit verpakt tot een geteste versie dat elk en ieder team kan gebruiken.
De hele sprint is opgebouwd uit vijf verschillende fases. Elke fase heeft zo z’n getimede opdrachten. Uiteraard word het grootste probleem als eerste getackeld en zo werken we naar de kleinere problemen, om zo alles mooi in kaart te brengen. Tijdsdruk stimuleert creativiteit en het zorgt voor urgentie.
Wanneer Design Sprint te gebruiken?
Wanneer Design Sprint niet te gebruiken?
Wat is het einddoel van Design Sprint?
Goede voorbereiding is het halve werk, dit project staat of valt als dit niet goed gebeurd. Denk aan de juiste mensen op het juiste onderwerp te zetten, structuur aan te brengen in activiteiten en natuurlijk afleiding te vermijden. Doet u dit goed, dan krijgt u snel resultaat.
Het proces
Tijd
Ruimte
Team
Het loopt niet allemaal door elkaar heen, het is een gestructureerd proces. Elke dag worden er topics afgestreept. Het begint bij:
Het zou ideaal zijn om elke dag een fase af te ronden, het geeft genoeg noodzaak om gefocust te kunnen blijven en hierdoor bent u niet helemaal gesloopt na deze week.
Het voordeel van Design Sprint is dat u meteen inzicht en resultaat heeft binnen een week. Nadat het is gevalideerd, weet u meteen of het idee wel of niet voldoet aan de wensen. Dit brengt meteen duidelijkheid in het geheel en of u op de juiste weg zit voor het productidee.
Dit proces levert geen compleet product op, maar u gaat met een hoge vaart door de grootte van de probleemstelling. Alles wat u deze dagen heeft gemaakt, zoals een storyboard of een prototype kunnen natuurlijk nog door ontwikkelt worden, dit omdat u al weet dat het is aangeslagen bij de doelgroep.
Tom Nalis, de commercieel directeur van Webheads zegt het volgende over Design Sprint:
“Het kunnen denken als de eindgebruiker, de verschillende takken van sport aan tafel te hebben die gaan over het maken van desbetreffende producten en het samenwerken als een team een taak zorgt voor overeenstemming tijdens de verschillende fases. Door het implementeren van dit proces, oftewel het problematisch denken van groot naar kleinere onderdelen, zorgt dat wij met ons team veel efficiënter kunnen werken.”