Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Offerte-calculator en succesvolle online marketing
We hebben een mooie offerte-calculator gemaakt voor Oadbus. Hiermee kan gemakkelijk een offerte op maat worden aangevraagd voor groepsvervoer. Ook hebben we online geadverteerd met Google Ads. Met een conversiepercentage boven de 5% was dit een succesvolle campagne.
Voor Oadbus.nl hebben we in 2017 en 2018 een deel van de online marketing gedaan. We hebben ons voor deze klant gericht op Google. Zowel Google Search als Google Display zijn ingezet in de campagne.
Onze Google Searchcampagne heeft zich met name gericht op non-branded zoekwoorden. Omdat Oad een bekend merk is wordt het goed gevonden op de eigen naam. Wij adverteerden voor een onderdeel van Oad, namelijk Oadbus.nl. Deze website is gespecialiseerd in groepsvervoer en biedt op de website de mogelijkheid om een gepersonaliseerde offerte aan te vragen voor busreizen met chauffeur in heel Europa voor groepen vanaf 8 personen. Een van de belangrijkste zoektermen was dus bus huren.
De uitsluitingszoekwoordenlijst was in deze campagne ook erg belangrijk. We wilden niet gevonden worden op termen als zonder chauffeur, verhuisbus, taxibus, x persoonsbus, etc. Deze termen werden dus uitgesloten. We checkten regelmatig de daadwerkelijk gebruikte zoektermen, zodat we erachter konden komen of er nog meer zoektermen waren die we wilden uitsluiten.
Voor de Display-campagne hebben we HTML-5 banners gemaakt. Deze werden geüpload naar Google en werden vertoond aan mensen die langer dan 30 seconden op de website waren geweest, maar geen offerte hadden aangevraagd. Onze eigen IP-adressen en die van de klant werden hierbij uiteraard uitgesloten.
Gedurende de campagne werd het conversiepercentage steeds beter. We begonnen rond de 1% en aan het eind van de campagne was dat rond de 5% (voor de gehele campagne). De beste advertentie scoorde een conversiepercentage van 18%. Deze resultaten werden bereikt door continu monitoren en optimaliseren van de campagnes. Welke zoekwoorden converteren goed, welke advertenties werken goed (en welke niet)? Minder goed lopende advertenties zetten we altijd uit en we maken nieuwe advertenties gebaseerd op de goed lopende advertenties. Ook is de zoekwoordenlijst zoals eerder besproken continu bijgewerkt.
Wat je overigens goed moet beseffen als je adverteert voor een groot (handels)merk is dat Google toestemming nodig heeft van de klant. Zo weet Google dat het ok is dat jij voor de website adverteert. Oad heeft in dit geval een machtigingsformulier opgestuurd naar Google om aan te geven dat ze akkoord zijn dat Webheads met het bijbehorende advertentieaccount de advertenties maakt met daarin de merknaam Oad.