Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Branding Friends is een samenwerking van partijen met als doel een sterk merk neer te zetten.
Door deze unieke samenwerking kunnen wij een breed scala aan vaardigheden en ervaringen inzetten om uw merk sterk te maken.
Website en online marketing
Webheads heeft in 2018 de online campagne verzorgd voor Avonturenpark Hellendoorn. Avonturenpark Hellendoorn is een attractiepark bij Hellendoorn in Overijssel. De campagne liep vanaf een week voor opening van het park tot en met het laatste weekend.
De online campagne is gevoerd op Facebook en Google. Op Facebook hebben we gebruik gemaakt van Facebookadvertenties die naar de website leidden. Het boosten van berichten van de Facebookpagina deden ze in Hellendoorn zelf. Op Google hebben we advertenties getoond via Google Search en via Google Remarketing.
Voordat de campagne van start ging hebben we goed gekeken naar Google Analytics. Wat nog niet goed was ingesteld in de e-commerce hebben we verholpen en we hebben onder andere de Google Tag Manager gebruikt om optimaal te kunnen meten. We kunnen in Google Analytics zien hoeveel kaarten er verkocht worden en welk medium daar verantwoordelijk voor is. We hebben tijdens de campagne de dagbudgetten regelmatig gewijzigd. In het hoogseizoen (mei- en zomervakantie) waren de budgetten bijvoorbeeld hoger dan in de rest van het seizoen.
Het was wat ons betreft een succesvolle campagne met goede resultaten. Voor het seizoen hebben we gezorgd voor een toename in het aantal verkochte abonnementen en in het seizoen hebben we veel gezinstickets verkocht. Dat zijn kaarten voor 4, 5 of 6 familieleden met een aanzienlijke korting ten opzichte van de ticketverkoop in het park zelf.
Al het beeldmateriaal voor de Facebookadvertenties en Display- en remarketingcampage is door Webheads gemaakt. Ook de website is ontwikkeld door Webheads. Daardoor konden we snel schakelen als er gewisseld werd van beelden of teksten.
Tijdens de campagne hebben we bijgestuurd waar dat nodig was. We zetten regelmatig minder presterende advertenties uit en maakten nieuwe gebaseerd op goed lopende advertenties. Op die manier werden de campagnes steeds beter. Ook hebben we in de advertenties natuurlijk rekening gehouden met de diverse vakanties en met de prijswisselingen tussen hoog- en laagseizoen. De zoekwoordenlijsten van Google Search zijn regelmatig bijgewerkt. Relevante termen werden toegevoegd en niet relevante termen werden uitgesloten van de campagne.
Remarketingdoelgroepen en doelgroepen op Facebook en Google werden aangepast op basis van de resultaten. We testten meerdere doelgroepen per keer. Van wijzigingen en optimalisaties werd Hellendoorn op de hoogte gehouden door 3-wekelijkse rapportages.
De offerte voor de campagne was transparant. We laten in een offerte altijd vooraf zien wat we aan uren besteden gedurende de campagne. Ook het budget is vooraf vastgesteld. Zo komt de opdrachtgever nooit voor verrassingen achteraf te staan. In overleg met de klant is het natuurlijk altijd mogelijk om extra budget in te zetten of om met budgetten te schuiven. Dat schuiven hebben we ook gedaan in deze campagne. In de loopt van de tijd bleek dat we voor Facebook eigenlijk teveel budget hadden berekend en voor Google Search te weinig. In overleg met Avonturenpark Hellendoorn hebben we die verdeling bijgesteld. Dat heeft uiteindelijk tot meer conversies geleid.